Cat castigi vs cat ai vrea sa castigi: De ce unii sunt platiti de zeci sau sute de ori mai mult decat altii (si cum sa faci sa castigi mai mult?)

17.06.2020 | De Lorand Soares Szasz | Dezvoltare Personala si Profesionala


 

Sunt persoane care castiga de zeci sau chiar sute de ori mai mult decat cei de langa ei. 
Se poate chiar ca in interiorul unei firme sa existe diferente colosale intre salariile angajatilor si cele ale directorilor din top management. 
De ce apar diferentele acestea? Sunt unii angajati de zeci sau sute de ori mai buni, mai inteligenti, mai muncitori, mai perseverenti decat ceilalti?

Raspunsul este evident NU.


Citeste mai mult

[GUEST POST – Andrei Ureche] Sunt Brand-urile afectate de criză?

28.05.2020 | De Lorand Soares Szasz | Dezvoltare Personala si Profesionala



Perioada de pandemie a afectat mediul antreprenorial din Romania. Iar consecintele sunt diferite: pentru unele firme mai mari, pentru unele firme mai putin. Desigur, si brandurile au de suferit in aceasta perioada.
Asa ca l-am invitat pe Andrei Ureche, fondator VANDY  Vision sa povesteasca despre cum sunt afectate brandurile de criza. Daca vrei sa intelegi mai bine perioada prin care trecem din punct de vedere al brandului, te invit sa citesti articolul in continuare. :)


Citeste mai mult

Criza te face sa te intorci la esenta

19.05.2020 | De Lorand Soares Szasz | Consultanta in Afaceri



Am vazut in aceasta perioada a pandemiei firme care s-au reinventat, altele care au disparut si unele care au ramas, pur si simplu, blocate, fara sa stie cum sa reactioneze. 
In acest articol vreau sa abordez aceste 3 reactii din perspectiva marketingului. 


Citeste mai mult

[GUEST POST- Diana Crisan Sabau] Decizii in criza: panica sau oportunitate?

03.05.2020 | De Lorand Soares Szasz | Consultanta in Afaceri



Stiti deja foarte bine ca orice criza aduce in egala masura si oportunitati si pericole. Felul in care reactionam la criza defineste si felul in care iesim din ea. 
Am rugat-o pe Diana Crisan Sabau (probabil ca o stii deja de la ultimul articol publicat pe blog-ul meu sau pentru ca a lucrat cu mine 8 ani), sa ne sintetizeze intr-un articol super practic ce face diferenta intre cele doua categorii si de ce ambele categorii pot sa fie pierzatoare. 


Citeste mai mult

[GUEST POST- Diana Crisan Sabau] Management performant in situatii de criza

24.03.2020 | De Lorand Soares Szasz | Consultanta in Afaceri



Cand a aparut nebunia provocata de Corona Virus, am rugat-o pe Diana Crisan Sabau, cea care a condus firma mea timp de ani de zile prin cele mai bune momente ale firmei dar si prin cele mai dificile, sa fac o schita cu pasii pe care ar trebui sa ii faca un lider in aceasta perioada. 
Diana este consultant independent in acest moment si lucreaza cu antreprenori care au echipe intre 3 si 500 de persoane. 
Eu credeam ca o sa faca o schita, ea a scris un fel de manual. Ce urmeaza sa citesti, s-ar putea sa iti salveze afacerea in urmatoarea perioada.


Citeste mai mult

Cum sa iti cresti salariul crescandu-ti valoarea

23.01.2020 | De Lorand Soares Szasz | Dezvoltare Personala si Profesionala



Obisnuiesc sa scriu articole antreprenorilor, dar nu pot sa uit faptul ca si eu am fost angajat. Nu am cum sa uit bucuria pe care o aveam de fiecare data cand imi crestea salariul si cu 30-40 de euro (am inceput sa lucrez oficial in Portugalia, de aici euro).

In perioada respectiva credeam ca aceste cresteri depind de seful meu, de bunavointa lui si de circumstantele care ne inconjoara: economia tarii, puterea economica a firmelor, ciclicitatea economica, concurenta pe piata muncii si alti factori de acest gen.


Citeste mai mult

[Guest Post, Arhivatorul] Digitalizarea sau de ce ai nevoie de un birou cu Zero Hârtii?

29.11.2019 | De Lorand Soares Szasz | Consultanta in Afaceri



Deși trimitem zilnic foarte multe emailuri, pun pariu că nu știi că aproximativ 77% din documentele de afaceri sunt generate și gestionate în format electronic.
Conform unor statistici din America, prin digitalizarea proceselor de lucru și a documentelor tipărite se pot reduce cu peste 70% costurile de tipărire, transmitere și păstrarea documentelor. Aceeași statistică spune că aproximativ 7.5% din documente se pierd, iar circa 3% sunt păstrate în alte bibliorafturi decât ar trebui, iar în cazul în care documentele se pierd generează un cost suplimentar de refacere de aproximativ 220 de USD. 


Citeste mai mult