[GUEST POST – Andrei Ureche] Sunt Brand-urile afectate de criză?

28.05.2020 | De Lorand Soares Szasz | Dezvoltare Personala si Profesionala


Perioada de pandemie a afectat mediul antreprenorial din Romania. Iar consecintele sunt diferite: pentru unele firme mai mari, pentru unele firme mai putin. Desigur, si brandurile au de suferit in aceasta perioada.

Asa ca l-am invitat pe Andrei Ureche, fondator VANDY  Vision sa povesteasca despre cum sunt afectate brandurile de criza. Daca vrei sa intelegi mai bine perioada prin care trecem din punct de vedere al brandului, te invit sa citesti articolul in continuare. 🙂

————–

Salutare! 

M-am gândit să scriu acest articol în urma unei discuții cu un client, care m-a întrebat În ce fel sunt afectate Brand-urile de criză? Că nu cred că Nike sau Coca-Cola simt aceeași criză ca un magazin de la colțul blocului. 

Și cred că e o întrebare importantă, la care mulți antreprenori s- au gândit în ultima perioadă. 

Într-adevăr, Brand-urile mari nu resimt criza la fel ca majoritatea pieței. 

Asta nu înseamnă că nu sunt nevoiți să se adapteze la o piață în schimbare. Sau că o criză nu le aduce și lor lucruri neprevăzute. 

Însă în cazul unui Brand stabil, aceste lucruri neprevăzute nu amenință la fel de ușor supraviețuirea afacerii. 

Cum se întâmplă acest lucru? 

Când o afacere este un Brand, înseamnă că ea deja este îndrăgită de clienții ei. 

Pentru că, într-un final, clienții sunt cei care construiesc Brand- ul. Degeaba te autoproclami Brand, dacă această confirmare nu vine dintr-o bază de clienți mulțumiți, poate chiar și ambasadori, care îți sunt loiali

Este exact ca în leadership. 

Doar pentru că te numești lider, nu ești cu adevărat unul până ce oamenii nu te urmează de bunăvoie. 

Dar ca o afacere să devină Brand, este nevoie ca afacerea să urmărească un set de reguli clare. 

Nu se întâmplă ca oamenii să se îndrăgostească de serviciile și produsele unei afaceri. Ci afacerea face ca acest lucru să se întâmple. 

Brand-urile mari nu au noroc, ci strategii bine gândite și bine implementate, construite în jurul clienților lor. 

Strategii pe care orice afacere le poate gândi și aplica în dreptul ei. 

Însă mulți antreprenori au descoperit că, în timpul crizei actuale, strategiile pe care le aplicau, poate cu succes înainte, nu mai sunt la fel de relevante. 

Multe afaceri au fost nevoite să se reprofileze complet sau să deschidă o linie nouă de business ca să poată supraviețui. Au fost forțate să inoveze și să se adapteze la ce este relevant ACUM, fie pentru clienții lor sau pentru o piață nouă de clienți. 

Această noutate aduce, pe lângă oportunități, și o doză mare de nesiguranță. 

Oare sunt potrivite aceste strategii? 

Oare am luat în considerare tot ce este relevant? 

Am făcut tot ce puteam să fac pentru afacerea mea? 

Dacă ai aceste gânduri, e normal. Este multă incertitudine în jur în perioada asta, în special în zona economică și antreprenorială. 

Însă cel mai bun antidot pentru nesiguranță este să te informezi și apoi să acționezi. 

De aceea, am pregătit o mini-serie de email-uri care să te ajute să înțelegi mai bine perioada prin care trecem. 

Mail 1 – Cel mai important lucru pentru o afacere în vreme de criză 

Mail 2 – Care vor fi trendurile pieței în 2020-2030? 

Mail 3 – De ce unele afaceri au succes în criză? 

Mail 4 – Cum îți adaptezi afacerea la nevoile actuale ale clienților 

Vei găsi în ele idei concrete, pe care poți să le aplici imediat ce ai terminat de citit mail-ul zilei respective. Așa că îți recomand să citești cu agenda și pixul lângă tine. 🙂 

Dacă vrei să primești aceste mail-uri, te poți înscrie completând formularul de pe website. 

Click aici prentru ÎNSCRIERE 

Am încredere că, la finalul email-urilor, nesiguranța ta va fi înlocuită de claritate și determinare să acționezi. 

Iar peste 3 luni, 6 luni sau 1 an, o să te uiți înapoi la această perioadă ca la una dintre cele mai bune oportunități pentru afacerea ta. 

Mult succes și stay safe! 

Transformă-ți afacerea într-un Brand remarcabil și devino un reper în industria ta.

Andrei Ureche,

Driving Success by Engineering Brands