6 trucuri ca sa pui reclamele pe Facebook in favoarea afacerii tale

03.03.2017 | De Lorand Soares Szasz | Vanzari si Marketing


In seminariile mele spun ca e important sa folosesti canalele de promovare online ca sa iti cresti afacerea. Totusi, nu intru in foarte multe detalii, pentru ca nu este domeniul meu principal.

Chiar daca am o pasiune pentru marketing si vin mereu cu idei si sugestii catre colegii mei, ei sunt cei care fac lucrurile sa mearga in directia aceasta.

Sunt oameni ambitiosi si faini, care se educa in mod constant, astfel incat sa folosim cele mai bune si actuale instrumente de promovare pentru noi.

Parte din educatia lor este ca merg la cele mai bune cursuri pe care le gasim. De curand au fost la un curs de Facebook Ads (reclame pe Facebook) pe care l-au evaluat ca fiind foarte bun.

Pentru ca ne dorim sa te ajutam cat de mult, Simina, colega mea care este cel mai avansat specialist din echipa de marketing (cu ea am scris cartea Online de Simplu), a decis sa scrie un articol cu cele mai bune 6 tips&tricks din acest curs.

Ca sa le poti folosi si tu pentru afacerea in care esti si sa iti cresti rezultatele.

Predau Siminei stafeta:

Servus,

Ma bucur sa scriu pentru tine acest articol. Deja imi imaginez cum vrei aplica aceste tips&tricks si abia astept sa ne impartasesti rezultatele!

Cursul la care am fost este al lui Ciprian Susanu, trainer si om de marketing, pe care il apreciez mult pentru valoarea si coerenta pe care le ofera. Si mai e si un om foarte fain 🙂

Trainingul in sine a fost de nivel mediu spre avansat, asistat de cativa specialisti foarte buni din echipa lui Ciprian, care sa ne ajute sa si implementam ce invatam.

Am ales pentru tine 6 lucruri care sa iti aduca rezultate mai bune, garantat, in reclamele pe Facebook.

Daca unele ti se par prea avansate, ia subiectele si cauta-le in ghidul de Facebook ca sa intelegi mai in detaliu. Sau mergi si tu la un astfel de curs. 🙂

  1. Clarifica cine e avatarul tau de client si apoi vezi cum sa faci targetarea ca sa ajungi la el din mai multe unghiuri

Asa cum am scris si in cartea Online de Simplu, baza succesului in marketing este sa stii cat mai multe despre avatarul tau (acele caracteristici comune pe care le gasesti la minimum 90% dintre clientii tai).

Doar asa vei putea sa creezi si sa plasezi campaniile tale, astfel incat sa ajungi la el si sa aiba efect. Acelasi lucru l-a confirmat si Ciprian in curs.

Cel mai simplu mod este sa analizezi cine iti sunt fanii (in Facebook Insights) care interactioneaza cu tine si cumpara. Asa vei avea mai multe informatii relevante dupa care sa te ghidezi.

2. O targetare buna trebuie sa aiba un criteriu de filtrare nisata si unul de excludere

Cum spuneam, e bine sa ajungi la clientii tai din mai multe unghiuri. Dar atunci cand faci o targetare la nivel de ad set, e necesar sa te gandesti cum faci sa vezi care segment de public a raspuns mai bine la reclama ta. Ca sa stii ce sa faci pe viitor.

Sa-ti dau un exemplu. Aceeasi imagine noi o afisam la fanii paginii care interactioaneaza doar cu postarile, la fanii care interactioneaza cu video si la cei care sunt intr-o lista de remarketing.

Ca sa vedem impactul real, trebuie sa facem aceste 3 targetari in ad set-uri diferite. Si ca sa ne asiguram ca avem rezultate reale, trebuie sa le excludem ulterior intre ele.

De asemenea, e bine sa te gandesti care segment din publicul tau nu e relevant pentru produs in acest moment si sa il excluzi.

Spre exemplu, daca targetul tau sunt femeile active profesional intre 28 si 35 de ani, nu vrei sa se afiseze la cele care sunt acasa in cresterea copilului primul an.

Si atunci e bine sa le excluzi ca sa te scutesti de bani prost investiti, scor de calitate prost si rata de conversie mica.

3. Daca faci campanii cu focus pe conversii, optimizeaza pe click pana obtii primele conversii

Pana cand nu obtii intr-un ad set macar 1 conversie, algoritmul nu o sa fie foarte precis cui livreaza reclamele. Va lua statistici din domenii poate similare cu al tau, dar nu exact pe ce ai tu nevoie.

Asa ca optimizeaza pe click si abia apoi schimba pe conversii.

4. Scorul de relevanta pe care il obtii are legatura mai mult cu audienta pe care o setezi decat cu textul reclamei in sine

Asa ca gandeste bine si testeaza sa vezi care e acea targetare care te duce cat mai aproape de adevaratii clienti potentiali.

5. La campaniile de tip „website clicks” poti sa platesti de 10 ori mai mult decat e normal daca CTR-ul (rata de click) e mic.

Asa ca aici gandeste bine povestea reclamei, astfel incat sa genereze click-uri. Ce inseamna povestea reclamei? Am scris si in Online de Simplu

  • Imaginea trebuie sa ii atraga atentia si sa il opreasca pe om din scroll
  • Body-ul (textul descriptiv) sa ii acutizeze “durerea” sau dorinta si sa il faca sa se indentifice (Esti manager sau antreprenor si ai probleme cu echipa?)
  • Call to Action-ul sa ii arate ce are de facut (daca e client nou sa vada mai multe detalii, daca a mai fost pe site, sa cumpere)

6. Foloseste campaniile de tip “Reach people near your business” ca sa atragi oamenii din imprejurimi

Sa spunem ca ai o vulcanizare. La stiri se anunta ca vin ninsori puternice si oamenii ar trebui sa isi puna cauciucurile de iarna.

Tipul acesta de campanie te ajuta sa ajungi la oamenii care circula/locuiesc in imprejurimi si sa le propui sa vina sa isi faca rezervari din timp ca sa nu stea mult la coada.

Eu sigur as fi vrut sa primesc o astfel de notificare de la vulcanizarile din cartierul meu. Atat era de aglomerat, ca pana la urma mi-au schimbat cauciucurile colegii Zsolt si Vali, in curte, la birou. 🙂

Imi doresc mult sa te ajute aceste sugestii din cursul lui Ciprian sa iti cresti rezultatele din campaniile tale.

Daca esti din Bucuresti sau aproape, Ciprian are un asemenea curs pe 31 martie – 1 aprilie la Grand Hotel Continental.

Poti sa vezi detalii AICI.

Daca nu esti din capitala si ai intrebari, il poti gasi pe Facebook, AICI.

Iar daca ai pentru mine intrebari de marketing si crezi ca te pot ajuta, imi poti scrie pe e-mail: simina@lorand.biz.

Nu promit sa iti raspund in aceeasi zi, dar cat de repede revin la tine.

Mult spor la conversiile din Facebook Ads!

Cu drag,

Simina