Legea semanarii in afaceri: daca semeni bani, vei culege bani

29.04.2014 | De Lorand Soares Szasz | Networking


 

Legea semanarii

La evenimentele majore cum a fost cel cu Brian Tracy, imi place sa imi setez 2 obiective:

Sa fac networking cu 3 persoane noi si sa plec cu 3 idei prin care pot sa-mi cresc afacerea.

In pauza evenimentului de la Bucuresti, am avut ocazia sa cunosc un om de afaceri de succes.

Nu avea mai mult de 28 de ani.

Ce am aflat de la el…

– Ieri mi s-a intamplat un lucru fenomenal, mi-a spus el.

Am ajutat-o pe mama cu niste bani si…

Sa vezi si sa nu crezi, astazi mi-au venit inapoi intr-un mod ciudat.

Era entuziasmat si mi-a dezvaluit “misterul” in cele ce urmeaza.

 

Apoi a continuat:

– I-am povestit despre intamplare si unchiului meu.

El nu poate sa inteleaga „cum atrag eu atat de usor bani.”

E chiar frustrat.

Adevarul este ca nici eu nu imi dau seama de unde „norocul” asta.

Poate ca ai tu un raspuns antreprenorial pentru mine.

Si poate ca ma poti sfatui si cum as putea sa-l ajut.

E in mare incurcatura.

Si-a deschis recent un restaurant si a facut o investitie de €20.000 intr-o locatie din centrul Bucurestiului.

A cheltuit o gramada de bani si nu stie de ce nu are clientii pe care i-a preconizat.

Spunea ca acestia intra o data si nu se mai intorc.

– Ai mancat pana acum la el in restaurant? l-am intrebat eu.

 

Mi-a spus ca e, probabil, singurul client constant.

L-am intrebat care ar fi lucrurile care l-ar face sa manance altundeva, daca nu ar fi localul unchiului sau.

Problema principala erau portiile mici oferite.

Ai sa vezi imediat de ce.

Eram inspirati de ce spunea Brian Tracy la conferinta si am pornit de la sfaturile lui.

– Primim recompense proportional cu valoarea pe care am adus-o celorlalti.

Unchiul tau a incercat sa economiseasca bani micsorand portiile oferite la masa.

Daca vrei sa cresti valoarea a ceea ce primesti, e nevoie sa cresti valoarea serviciului pentru altii.

Aceasta este legeaceea ce semeni, aceea vei si culege.

Legea semanarii explica ce se intampla in fiecare aspect al vietii noastre.

Orice semeni, vei culege mai devreme sau mai tarziu.

Si ceea ce esti acum, esti datorita a ceea ce ai semanat in trecut.

Partea buna e ca tu esti agricultorul.

Nu poti da vina pe altcineva pentru ce recolta ai.

Responsabilitatea este numai a ta.

Daca semeni seminte de mar, nu vei culege pere, ci mere.

Daca investesti generozitate, vei culege generozitate.

Uita-te putin in jur, i-am spus.

Fiecare dintre noi serveste pe cineva: familie, sef, partener de viata sau prieteni.

– Da, asa este, a raspuns el.

– Tu ai ajuns aici datorita sistemului tau de valori.

Poate fara sa-ti dai seama, ai aplicat aceasta lege.

Imagineaza-ti ca ai fi singur pe o insula.

Ceea ce produci e ceea ce consumi, corect?

Productia ta = consumul tau.

Diferenta este ca, in societatea noastra, ceea ce producem (bunuri si servicii), le producem pentru alti oameni.

Si partea frumoasa este ca ce dai, aceea primesti.

Pentru fiecare lucru bun pe care il faci si pentru fiecare efort pe care il depui, semeni ceva bun.

Opusul este la fel de adevarat.

Multi oameni gandesc fix pe dos:

“Mai intai da-mi recolta si apoi iti voi da eu samanta”.

De ce crezi ca unchiul tau nu are clienti?

– Pentru ca nu a semanat generozitate, mi-a spus el.

– Exact.

Cea mai simpla forma (4 pasi) in afaceri pentru aceasta lege suna astfel:

Legea Semanarii si a Culesului in Afaceri

1. Creeaza si serveste un client.

2. Nu urmari profitul.

3. Serveste clientul cu bunuri si servicii la un pret peste costul lor.

4. Rezultatul va fi un profit.

Te rog sa observi ca primul pas este sa servesti un client.

Nivelul satisfactiei acestuia va determina nivelul de satisfactie al firmei si al tau, ca manager.

– Adevarat. Cand i-am dat mamei acei bani, am simtit o satisfactie extraordinara.

– Si de ce crezi ca s-a intamplat asta? l-am intrebat eu.

– Cred ca ma simt implinit cand ii pot ajuta pe ceilalti.

A inteles bine ideea.

L-am intrebat apoi daca lucreaza intr-un domeniu care-i place.

– Normal, nici nu mi-as fi imaginat viata altfel.

– De aceea ai ajuns aici, l-am incurajat eu.

Cand faci ceva ce iti place si iti creste abilitatea de a-i servi pe ceilalti, creste calitatea si cantitatea semintelor pe care le plantezi.

De exemplu, sa presupunem ca iti place sa faci pagini web si esti pasionat de Internet.

Daca reusesti sa-i servesti pe altii si sa castigi bani din asta, iti cresti calitatea semintelor pe care le plantezi.

Clientii vor afla de tine si calitatea serviciilor tale se va imbunatati pe masura ce acumulezi experienta.

Implicit, va creste calitatea si cantitatea lucrurilor pe care le vei culege.

Cu cat faci asta mai mult, cu atat vei fi mai fericit.

Ne apropiam de sfarsitul pauzei.

– Spune-mi, cum ti-au venit banii inapoi? l-am intrebat curios.

– Cand am ajuns la seminar, am vazut ca parcarea era plina.

Asa ca am parcat masina intr-un loc mai retras.

Nu cobor bine si gasesc un plic de plastic cu 500 lei pe jos.

Exact pe partea usii mele.

– Frumos! am spus eu.

Si pot sa te intreb ce suma i-ai dat mamei tale ieri?

– Mi s-a facut pielea de gaina.

Au fost exact 500 de lei.

– Prietene, nu aveai nevoie de sfatul meu.

Ai toate raspunsurile in intamplarea ta.

Ai facut exact ce spune legea semanarii:

1. Seamana unde te cheama inima (mama ta).

2. Seamana in pamant bun.

Pamantul bun inseamna iubire, bucurie si pace spirituala (din nou, poate fi mama ta).

Continua sa faci ceea ce faci, i-am mai spus.

– Multumesc, Lorand.

Ma asteptam sa-mi spui o strategie de crestere a numarului de clienti.

Dar inteleg de ce nu ai facut-o.

La baza strategiilor de business se afla principii fundamentale de viata.

Daca unchiul meu va intelege acest principiu, va fi un om bogat…si in interior si in exterior. 🙂

Ne-am reintors in sala, iar eu aveam un sentiment deplin de bucurie.

As vrea sa intalnesc asemenea oameni in fiecare zi.

In loc de incheiere, te invit sa-mi scrii un comentariu cu un exemplu din viata ta cand ti s-a intamplat sa primesti inapoi ceea ce ai oferit (nu neaparat de la persoanele pe care le-ai servit/ajutat).

Cu bine,

Lorand