Recunoștința colegilor mei m-a pus pe gânduri

27.10.2017 | De Lorand Soares Szasz | Fără categorie


 

Te salut,

Se spune ca pana in momentul in care nu inveti sa fii recunoscator pentru toate darurile pe care ti le ofera viata, nu vei mai primi altele noi.

Mi s-a intamplat de multe ori sa las binecuvantarile sa treaca pe langa mine, in timp ce ma preocupau probleme, termene limita, situatii neasteptate sau poate doar oboseala muncii de zi cu zi.

Obisnuiam sa privesc in urma la final de an, poate la final de trimestru si abia atunci realizam cu adevarat cate motive de recunostinta trecusera in tot acest timp pe langa mine.

E frustrant sa observi ca nu multumesti – ca nu iti multumesti tie, lui Dumnezeu, celor dragi. De fapt, face parte din primele lectii pe care le primim de la parintii nostri, insa si din primele lectii pe care le uitam cand devenim adulti…

Asa ca mi-am dorit sa fac din recunostinta un obicei. Ba chiar am citit pe health.harvard.edu faptul ca studiile au aratat ca oamenii recunoscatori sunt mai fericiti.

Asa ca am implementat un obicei in viata mea si in compania mea – la fiecare sedinta de luni, inainte de planificarea operationala, fiecare membru al echipei numeste un motiv de recunostinta in plan personal si unul in plan profesional pentru saptamana ce tocmai a trecut.

Este un moment la care noi tinem mult – e plin de caldura, sinceritate si simtim ca ne uneste ca echipa.

In luna septembrie am facut un experiment. Mi-am notat motivele de recunostinta din plan profesional ale colegilor mei. Pentru ca niciodata nu am stat sa meditez cu adevarat la ceea ce ii implinea la locul de munca.

Nu o sa transpun raspunsurile lor in statistici – consider ca recunostinta este un sentiment mult prea profund ca sa il ingropam in grafice.

Permite-mi, in schimb, sa numesc topul motivelor de recunostinta:

  1. Satisfactia in munca pe care o fac.

Ma intalnesc cu sute de oameni saptamanal care sunt plictisiti, iritati de munca lor. Rutina i-a coplesit. Daca nu rutina, au ales sacrificiul acesta pentru a pune bani deoparte o perioada, pentru ca mai apoi sa faca ceea ce le place. Personal, am fost uimit de faptul ca acesta a fost cel mai frecvent numit motiv de recunostinta. Stii de ce? Viziunea companiei noastre este sa ajutam oamenii sa se re(indragosteasca) de ceea ce fac. Iar momentul in care am vazut, negru pe alb, faptul ca echipa mea iubeste ceea ce face, am realizat din nou ca toti credem in ceea ce facem 100%.

 

  1. Ajutorul si sprijinul primit din partea colegilor

Nu mi-as fi dorit niciodata o cultura organizationala robotica. Cu oameni atat concentrati pe ceea ce fac, incat uita sa mai fie umani. Mi-am vazut colegii multumindu-si unii altora pentru ajutor si incredere. Au inteles ca binele fiecaruia dintre ei contribuie la binele nostru, motiv pentru care sunt saritori si proactivi. Stii care este un excelent beneficiul al acestui fapt? Dupa ce se termina programul, ei sunt cetateni care aleg sa ajute straini, sisteme si societatea intreaga pentru ca inteleg ca binele tuturor depinde de fiecare din noi.

 

  1. Mediul ,,misto” de lucru

Lucrez cu mileniali. Probabil stii cat de important este pentru ei sa se simta liberi, sa le fie incurajate ideile, sa fie lasati sa fie creativi. Ma bucur sa stiu ca nu le e groaza lunea dimineata sa vina la birou, ca se bucura de o atmosfera relaxata si prietenoasa si, mai presus de asta, ma bucur ca incet-incet reusim sa schimbam mentalitatea in care un mediu de lucru productiv este unul auster.

 

Am meditat la raspunsurile lor si mi-am dat seama cat sunt de fericit ca am in jurul meu oameni care se simt autentici, care fac intotdeauna mai mult pentru colegii lor si pentru societate, oameni care multumesc pentru toate aceste lucruri.

Te indemn si pe tine sa iti rezervi 5 minute la finalul acestui articol si sa te gandesti la acele lucruri pentru care ai uitat sa multumesti in ultima perioada. Iti garantez ca vor fi revelatoare. 🙂

 

Cu prietenie,

Lorand