De cate ori te-ai enervat ca cineva nu si-a facut treaba?

25.01.2017 | De Lorand Soares Szasz | Dezvoltare Personala si Profesionala


Ai agreat o sarcina impreuna cu un coleg.

Ati stabilit si un deadline.

Si, in final, nu face nici la calitatea, nici la timpul potrivit.

Ce faci?

Majoritatea ar raspunde cu nervi, cu frustrare, cu tunete si fulgere.

Si uneori e pe buna dreptate.

Dar daca problema nu este la cel care nu a facut?

Daca este vorba despre modul de comunicare?

Ca sa vezi mai exact la ce ma refer, permite-mi sa iti pun cateva intrebari:

1. Ce i-ai cerut a fost verbal sau in scris? Daca nu exista in scris, riscul de esec este mare.

2. Ai verificat ca acel coleg a inteles bine ce i-ai cerut? (si nu ma refer daca i-ai pus intrebarea “ai inteles?”)

3. Ati stabilit impreuna termenul final sau mai degraba l-ai constrans cu unul?

4. Ati setat si prioritatile? Ce este vital?

5. Ai verificat progresul si ai ajutat pe parcurs? De cate ori?

6. Ati organizat simulari sau i-ai dat ocazia sa practice inainte acea sarcina (daca este cazul)?

7. Ai repetat cu rabdare si consecventa ce are de facut, pana ce omul s-a adaptat la stilul tau?

8. Ai verificat ca totul sa fie in grafic inainte de deadline?

9. Ai trecut prin acesti pasi ca sa fii impacat ca ai incercat tot, ca sa poti pe bune sa fii suparat?

De multe ori, ne frustram in zadar.

Stii bine ca nu toti oamenii lucreaza la fel.

Si nu doar atat…nici nu proceseaza informatia la fel.

Numeroase studii de NLP spun ca oamenii retin informatia prin procese diferite.

Unii au nevoie sa le repeti de un anumit numar de ori, altii au nevoie de un interval de timp.

Pana la urma, imi place una dintre definitiile comunicarii, care spune asa:

Comunicarea este ce a inteles cealalta persoana.

Nu ce ai comunicat tu.

Nu intentia, nu mesajul in sine.

Ci doar ce a inteles.

De aceea, este nevoie sa ne asiguram ca suntem intelesi.

Si sa ne oferim sprijinul pe tot parcursul procesului.

Sunt sigur ca intuiesti deja ce rezultate vor fi daca facem asta. 🙂

Frustrarile se vor reduce.

Relatiile de lucru se vor imbunatati.

Vor creste productivitatea si performanta in firma.

Ca o concluzie scurta…

Inainte sa te enervezi pe o treaba prost facuta, vezi daca nu cumva cauza este intr-o comunicare prost facuta.

Actiune: Data viitoare cand delegi o sarcina, treci te rog prin punctele din acest articol.

Observa diferenta din atitudinea ta, din reactiile celuilalt si, in final, diferenta de rezultat.

Mult succes!

Cu prietenie,

Lorand (care iti doreste sa comunici intelept) Soares Szasz

CITESTE SI:

De ce sa nu le mai urezi “succes!” prietenilor tai

De ce vor oamenii sa ne traga in jos – networking de calitate