[Test management gratuit] Vezi singur cat de bun este managementul tau – Guest Post de Razvan Cazanescu

25.04.2018 | De Lorand Soares Szasz | Consultanta in Afaceri


Salut, sunt Razvan Cazanescu, co-fondatorul si CEO-ul 40q, si ma bucur sa vorbim in acest articol despre un subiect puternic in afacere: managementul.

Multi antreprenori si manageri ma intreaba… “cum stiu daca managementul in compania mea functioneaza sau pur si simplu ne tine in loc?”

Si da… as putea sa iti dau simptomele unui management defectuos sau top 10 greseli pe care le vad constant in companii… dar in loc sa iti testez eu managementul, permite-mi sa iti ofer o modalitate prin care poti sa iti faci audit singur.

Tot ce ai de facut este sa treci prin urmatoarele 16 intrebari si sa te asiguri ca raspunsurile sunt potrivite. Avem un set de intrebari pe care sa le pui tuturor oamenilor din compania ta. Un set pe care sa le adresezi doar liderilor de echipe. Si un set pe care sa ti le adresezi tie sau liderului companiei.

Daca oamenii catre care adresezi aceste intrebari, iti ofera raspunsuri bune si in mai putin de 3 secunde, atunci ai un management bun. Cu cat dureaza mai mult ca oamenii sa raspunda la aceste intrebari sau cu cat raspunsurile sunt mai vagi sau incorecte… cu atat managementul in compania ta este mai defectuos.

Iar inainte sa te apuci sa faci testul, vreau sa iti readuc aminte ca sustin un mega-training online, in care iti arat un sistem complet de management care incape pe o pagina A4 si care mi-a permis sa dublez peste 300 de companii.

Asa ca daca nu te-ai inscris inca la acest mega-training, da click pe link-ul de mai jos si rezerva-ti locul. Pentru ca desi avem 2,000 de locuri disponibile… se duc foarte foarte repede.

Inscrie-te aici!

Bun… acum hai sa trecem la intrebarile care iti permit sa iti testezi singur performanta sistemului tau de management.

**Intr-un sistem performant, oamenii tai trebuie sa poata sa raspunda la urmatoarele intrebari in mai putin de 3 secunde:**

> Care este cea mai importanta prioritate pentru tine azi?

Daca oamenii tai nu pot raspunde la aceasta intrebare in mai putin de 3 secunde (si extrem de clar) atunci ai probleme in management. Mai mult… daca oamenii tai iti dau raspuns la aceasta intrebare, dar raspunsul lor nu este o prioritate pentru companie, ci pur si simplu este rezolvarea unei urgente, atunci din nou… ai probleme in management.

> Care este cel mai important obiectiv al companiei pentru urmatoarele 3 luni (sau o perioada semnificativa)?

Daca oamenii tai nu stiu raspunsul, asta inseamna ca managementul nu reuseste sa comunice clar, sau pur si simplu… compania nu merge catre un anumit rezultat clar… ci doar catre lucruri generale: “sa ne marim cifra de afaceri”, “sa avem mai multi clienti“, “sa ne marim profitul”. Asta va face oamenii sa nu contribuie la cresterea companiei, ci doar sa stea ocupati zilnic… ceea ce este foarte diferit.

> Care sunt pasii prin care treci pentru a realiza o anumita responsabilitate (importanta) a ta?

Inlocuieste responsabilitatea importanta… cu… ei bine cu o responsabilitate importanta a persoanei. De exemplu, pentru o persoana care este responsabila sa faca oferte, intrebarea se poate formula in: “Care sunt pasii prin care treci pentru a realiza o oferta pentru un client?” Sau daca persoana este responsabila sa negocieze cu furnizori de servicii, atunci intrebarea poate sa fie: “Care sunt pasii prin care treci pentru a negocia un discount bun cu un furnizor nou?”

Ideea este ca fiecare persoana sa poata sa explice foarte rapid, clar si procedural ce fac pentru a realiza responsabilitatea lor. In sensul ca.. vrei un raspuns de genul urmator: “Prima data fac asta, apoi fac asta, apoi fac asta si daca nu merge, fac asta”.

In momentul in care oamenii tai nu reusesc sa raspunda foarte repede si foarte clar la aceasta intrebare, inseamna ca procedurile din compania ta nu sunt clare sau nu sunt predate bine oamenilor. Iar asta duce la probleme de scalare si probleme de calitate a muncii oamenilor.

> Cum stii ca tu performezi pe jobul tau?

Daca oamenii nu iti raspund in primele 3 secunde cu o masuratoare sau un set de masuratori care arata cat de bine performeaza, ei bine… asta este un simptom al unui management defectuos. In momentul in care oamenii tai nu stiu cum se masoara performanta in jobul lor, si nu sunt in controlul acestor masuratori, atunci oamenii tai vor lucra pe urgente si stins de incendii nu pe cresterea companiei.

Mai mult, atunci cand oamenii nu stiu cum sa isi dea seama daca ei performeaza, ajung la demotivare foarte rapid, apoi vor incepe sa dea vina pe companie, iar in final… vor demisiona. Oricine are nevoie sa stie daca performeaza sau daca nu. Asa ca orice angajat din compania ta trebuie sa poata sa raspunda la aceasta intrebare instantaneu.

> Care sunt skill-urile pe care ai nevoie sa le imbunatatesti?

Din nou, daca oamenii tai nu pot raspunde in 3 secunde la aceasta intrebare atunci nu stiu ce skill-uri sunt importante pentru jobul lor. Nu au primit directie pe ce pot sa faca sa le imbunatateasca. Si atunci… mai bine se tin ocupati cu tot felul de urgente pentru a simti ca fac ceva… insa nu cresc, nu aduc mai multe rezultate, nu devin mai buni.

Vrei ca toti oamenii tai sa aibe un raspuns clar, rapid si foarte bun pentru fiecare dintre aceste 5 intrebari? Inregistreaza-te gratuit la mega-trainingul la care iti voi explica sistemul de management care are grija ca fiecare persoana din compania ta sa stie care ii sunt prioritatile zilnice, sa stie care sunt obiectivele, sa stie cum sa isi masoare performanta, si sa stie ce skill-uri au nevoie sa isi imbunatateasca si cum.

Asa ca da click pe link-ul de mai jos si inregistreaza-te, pentru ca locurile sunt limitate si nu oferim inregistrare.

Rezerva-ti locul aici!

Perfect, acum hai sa mergem la urmatorul set de intrebari, si anume, cele pentru liderii de echipe.

**Pentru un management bun, liderii de echipe trebuie sa poata sa raspunda la urmatoarele intrebari in mai putin de 3 secunde:**

> Care este persoana care performeaza cel mai bine in echipa ta, si de ce?

Orice lider de echipa care isi manageriaza oamenii bine trebuie sa aibe raspuns la intrebarea asta in mai putin de 3 secunde. Si mai mult, ar fi bine ca raspunsul la intrebarea “de ce?” sa aibe legatura cu rezultatele pe care le are, si cum contribuie la companie… nu doar lucruri sentimentale.

Da, este important ca oamenii nostri sa impartaseasca valorile companiei, dar daca nu aduc rezultate care sa creasca afacerea sau sa o mentina stabila, atunci acea persoana nu este valoroasa.

> Care este persoana care performeaza cel mai slab, si de ce?

Orice lider de echipa trebuie sa stie care este cea mai performanta persoana. Dar trebuie sa stie si care este persoana care performeaza cel mai slab. Iar apoi are nevoie sa fie foarte clar de ce acea persoana nu performeaza si cum are de gand sa schimbe asta.

Solutia pe care acest lider de echipa o spune, este nevoie sa fie clara si care nu a mai fost incercata de alte 3 ori in trecut, dar nu a functionat.

> Care este procedura / procesul care necesita imbunatatiri imediate, si de ce?

Daca liderul unei echipe nu stie in primele 3 secunde care este procedura care necesita cele mai multe imbunatatiri, adica cea care performeaza cel mai prost, atunci cine sa stie? Si in orice echipa este mereu o procedura care atunci cand este urmarita creeaza probleme. Sau exista o procedura care nu este documentata si asta aduce probleme mari.

Asa ca ai nevoie de raspuns in mai putin de 3 secunde la aceasta intrebare.

> Cum stii ca echipa ta performeaza bine?

La fel cum orice persoana din companie are nevoie sa fie clara pe cum stie ca performeaza bine… orice lider de echipa are nevoie sa spuna instantaneu care este masuratoarea sau masuratorile care arata ca echipa lui performeaza bine. Daca nu stie asta, atunci cum te astepti sa isi conduca echipa catre rezultate extraordinare.

> Ce traininguri / coaching-uri ai nevoie sa sustii pentru a-ti face oamenii sa performeze mai bine?

Este responsabilitatea liderului sa isi imbunatateasca oamenii. Sa ii ajute sa performeze mai bine prin traininguri si sesiuni de coaching. Asa ca ar fi bine sa fie foarte clar ce va face pentru a-si imbunatatii oamenii in urmatoarea perioada. Si, din nou, ar fi bine sa sa poata sa raspunda la aceasta intrebare instantaneu.

Sistemul de management pe care ti-l prezint, are grija ca fiecare lider de echipa sa fie constient de fiecare lucru important pentru performanta oamenilor lui si ce au de facut pentru a aduce rezultate mai bune companiei.

Asa ca, daca nu ai facut-o pana acum, da click pe link-ul de mai jos si rezerva-ti locul, pentru ca locurile se vor duce repede.

Inscrie-te aici!

Perfect, acum hai sa mergem la ultima parte a testului nostru, unde tu, sau liderul companiei trebuie sa poata sa raspunda foarte rapid la urmatoarele 6 intrebari.

**Tu sau liderul companiei, trebuie sa puteti raspunde la urmatoarele intrebari in mai putin de 3 secunde:**

> Care sunt obiectivele principale ale companiei pe urmatoarele 3 luni (sau o perioada semnificativa dar mai mica de 6 luni)

Acesta este jobul liderului. Sa stabileasca tinte pentru a creste compania, si sa stabileasca cum se ating acele tinte. Mai precis ce au nevoie sa atinga oamenii lui pentru urmatoarele 3 luni, si care sunt actiunile strategice care trebuie realizate pentru a atinge acele tinte.

Daca liderul companiei nu stie, atunci liderii de echipe si managerii nu stiu, atunci oamenii care lucreaza in companie nu stiu… si de fapt.. nu se realizeaza mare lucru.

> In ce stadiu se afla obiectivele companiei?

Daca liderul companiei nu are sisteme de management care sa ii permita sa stie zilnic, saptamanal, si lunar, progresul facut pe obiectivele companiei, atunci nu isi poate face treaba bine. Nu poate sa ia decizii bune, nu poate sa traga la raspundere oamenii responsabili. Si asta va duce mereu la micromanagement din partea liderului, iar apoi la micromanagement din partea oamenilor pe care ii manageriaza.

Asa ca ar fi bine ca liderul companiei, sa poata sa gaseasca in mai putin de 3 secunde progresul pe obiectivele companiei.

> Care este masuratoarea care trebuie imbunatatita cel mai mult?

Fiecare lider de companie trebuie sa fie constient pe care este masuratoarea care nu este buna in companie si care trebuie imbunatatita. Pentru o companie poate este cifra de afaceri. Pentru alta este profitul. Pentru asta este timpul de livrare. Pentru alta este satisfactia clientilor. Pentru alta este numarul de produse noi create anual. Oricare ar fi… liderul companiei trebuie sa fie constient care este si sa aibe acces la aceasta masuratoare actualizata zilnic pentru a putea gasi solutii de imbunatatire. Sau pentru a angaja oameni care sa vina cu acele solutii.

> Care este cea mai importanta persoana pe care vrei sa o recrutezi in companie in urmatoarele 3 luni, si de ce?

Recrutarea oamenilor cheie este responsabilitatea liderului companiei. El stie cel mai bine cultura. El stie cel mai bine ce vrea sa realizeze. Asa ca este nevoie sa poata sa numeasca instantaneu ce persoana are nevoie sa recruteze in urmatoarele 3 luni si de ce.

Pentru a putea creste compania cu 50% sau 100% pe an, liderul are nevoie sa aduca oameni care poate stiu sa vanda mai bine, care poate stiu sa faca marketing exceptional, poate care stie sa faca sisteme, poate care stiu sa automatizeze… oricare ar fi nevoia… liderul are nevoie sa fie foarte clar pe care este cea mai importanta persoana pe care are nevoie sa o recruteze in urmatoarea perioada.

> Care este persoana responsabila de fiecare functie importanta din companie, si de ce?

Liderul unei companii trebuie sa stie care sunt oamenii care sunt 100% responsabili pentru fiecare functie importanta din business-ul lor. Cine este responsabil de vanzari? Cine este responsabil de partea financiara? Cine este responsabil de fericirea clientilor? (customer care). Cine este responsabil de livrarea produselor? Cine este responsabil de productie? Si asa mai departe..

In primul rand vrei sa stii ca liderul stie exact care sunt aceste persoane. Mai mult vrei sa poata sa dea un raspuns foarte clar de ce acea persoana este perfecta pentru acel rol. Si un alt lucru pe care vrei sa il vezi este ca liderul nu are nevoie sa se implice in munca acestei persoane, pentru ca o considera capabila si 100% responsabila de rezultatele functiei de care este responsabil.

> Care este obiectivul companiei pe urmatorii 10 ani?

Si… nu in ultimul rand… liderul are nevoie sa fie foarte clar unde vrea sa ajunga aceasta companie in urmatorii 10 ani. Daca liderul nu are o “stea a nordului” dupa care sa se ghideze, atunci mereu va lua decizii emotionale si nu va tine companie pe o traiectorie consecventa.

Acestea au fost intrebarile care pot sa testeze management-ul in orice companie. Este testul pe care eu il fac de fiecare data cand ma implic intr-o companie noua ca si partener sau investitor.

Imi arata mereu, negresit, daca sunt probleme si unde sunt acele probleme. Iar apoi, pot sa introduc sistemul de management care stiu ca le rezolva de fiecare data.

Si acest sistem ti-l arat gratuit in cele 3 ore ale mega-training-ului live pe care il sustin joi la ora 19:00.

Asa ca… da click pe link-ul de mai jos.

Rezerva-ti locul acum!

 

Si pana atunci…

Ramai nerezonabil