Patru semne că ar trebui să îți crești prețul

15.10.2019 | De Lorand Soares Szasz | Consultanta in Afaceri


Stau cu laptopul în față de 20 de minute și mă gândesc la ce poveste de introducere să îți scriu. Ceva care să te impresioneze, poate să te facă chiar sensibil și deschis la sugestia de a crește prețul. 🙂

Adevărul e ca nu îmi vine nimic în minte așa că trec direct la subiect: CREȘTE-ȚI PREȚUL!! 🙂

Decizia de a crește prețul produselor sau servicilor tale nu este legată de nici un semn. Nu ar trebui să aștepți ceva revelație ca să îți crești prețurile. E o simplă decizie și depinde doar de tine.

Totuși, vreau să îți las mai jos patru semne care arată de fapt, că ar fi trebuit să îți crești prețul de ceva timp. 🙂

 

  1. Nu faci față cererilor.

În varianta cea mai simplă a economiei, prețul este definit de cerere și ofertă. Iar daca tu ai cerere deja peste puterile tale, e momentul să îți crești prețul. 

Știu că sună mai ușor decât este. Țin minte primele contracte pe care le-am semnat. Le dădeam prețul cel mai mic și dacă mă întrebau dacă se poate negocia, răspunsul meu era.. da, putem sa găsim o variantă mai bună.

În realitate eram disperat să semnez un contract pentru că nu avem bani să plătesc cheltuielile curente acasă. 

Dar cu trecerea timpului și odată ce am reușit să demonstrez prin rezultate că ajutorul oferit de mine chiar are impact, au început să crească cererile și să nu mai fac față. De atunci, nu a mai fost nevoie să negociez. Din contră, am putut să cresc de 10 ori prețul în 5 ani. 

Ce am observat în această perioadă e că un client dacă simte că ești disperat după el ori negociează la sânge, ori nici nu cumpără. Când ai înceredere în prețul tău (și prin asta demonstrezi că ai încredere în produsul tău) și ai prețuri peste medie, clienții simt asta și încep să aibă și ei mai multă încredere în ce cumpără. 

Până la urmă, să nu uităm că, vânzarea nu este nimic altceva decât transfer de încredere. Dacă tu nu ai încredere în ce vinzi, cum să aibă încredere cel care cumpără?!?

Dacă nu mai faci față comenzilor, e momentul să crești prețul!

Știu că probabil te gândești că o să rămâi fără clienți și nimeni nu o să îți mai plătească servicile sau să îți cumpere produsele. 

După 11 ani de coaching cu sute de firme pe care le-am îndemnat sau chiar obligat să-și crească prețul, pot să îți spun că acest lucru, pur și simplu, nu este adevărat.

Crește prețul acum!

 

  1. Cand ți se spune că ești ieftin.

În urmă cu un an și ceva am colaborat cu o profesoară de engleză. O tânară domnișoară plecată din Romania în Canada la o vârstă fragedă, și întoarsă în țară pentru o perioadă limitată. 

Accentul ei era impecabil și abilitatile de predare cu mult peste tot ce văzusem până atunci. După prima sesiune, când mi-a spus cât costă o oră, i-am spus: “Ești prea ieftină. Ar trebui să îți crești prețul!”

Zis și făcut. Săptămâna următoare deja m-a taxat la dublu preț.

Sincer să îți spun, când i-am zis să crească prețurile mă gândeam că o să mențină prețurile vechi cel puțin pentru mine, dacă tot eu am ajutat-o să câștige mai mulți bani. 🙂

Dar așa era corect. Chiar am simțit că e prea ieftină pentru valoare adusă. 

Când ai clienți care îți spun că ești ieftin, înseamnă două lucruri:

a) s-ar putea deja să-și pună semne de întrebare despre calitatea ta,

b) trebuia să crești deja prețul de mult.

Crește prețul acum măcar!

 

  1. Când atragi clienți slabi

Există în piață trei segmente de piață: high, middle și low.
High – cei care plătesc prețul premium și se așteaptă la produse și servicii premium,

Middle – cei care vor calitate bună la un preț competitiv,

Low – cei care vor varianta mai accesibilă.

Însă în fiecare dintre aceste 3 segmente există din nouă cele trei categorii.

Adică exista și din categoria premium cei care vor să plătească cel mai ieftin produs premium și dacă se poate la cea mai bună calitate. 

La fel și in celelalte două. 

Publicul de tip LOW din oricare segment este cel mai rău lucru care se poate întâmpla afacerii tale. Sunt clienți foarte pretențioși, dar care nu sunt dispuși să plătească pentru asta. Nu sunt fidelizabili. În orice secundă dacă găsesc mai ieftin, pleacă. 

Îți dau bătăi de cap, fac reclamații, cer modificări adaptate doar la ei, vor servicii extra, cer reduceri și niciodată nu sunt mulțumiți. 

Dacă atragi astfel de clienți însemnă că e momentul să crești prețul.

Majoritatea dintre noi nu avem mai mulți clienți buni pentru că suntem prea ocupați cu clienții nașpa. Crește-ți prețul și vei scăpa de ei. Ba mai mult, s-ar putea să meargă la concurentul tău principal, care ar fi o mare binecuvântare. Să-l bage pe el în faliment, nu pe tine!

Cu timpul rămas după plecarea acestor clienți, te apuci și cauți clienți mai buni. Care s-ar putea să migreze de la concurentul tău, pentru că acum el este prea ocupat cu clienții tăi nașpa de care ai scăpat. 

Vrei altfel de clienți? Clienți premium? Nu mai fi ieftin! Crește prețul!

 

  1. Când pur și simplu vrei mai mulți bani.

E foarte normal să vrei asta. În România acest subiect este destul de tabu. Ne este rușine să vorbim în public despre aspirațile noastre financiare. 

Este ușor să spunem că vrem mai mult timp pentru familie și vrem să avem mai mult timp pentru concedii, dar parcă ne este greu să vorbim despre “vrem mai mulți bani”. Deși e paradoxal. Ca să poți să îți faci timp pentru familie și pentru concedii ai nevoie de bani. 🙂

În fine, nu despre asta e vorba aici. 

Dacă vrei mai mulți bani trebuie să fii mai productiv cu orele tale.
Toți avem 24 de ore dar nu toți le folosim la fel. 

Depinde doar de tine câtă valoare îi dai unei ore. 

Să zicem că ești designer (freelancer) și încasezi lunar 2.000 de euro. După acest articol să zicem că te hotărești să îți crești prețul cu 20%. Din cauza acestei creșteri pierzi 20% din clienții tăi (probabil ăia nașpa).

Înseamnă că o să pierzi clienți de 400 de euro, dar suma aceasta se compensează cu creșterea de 20% la preț. Asta înseamnă că începând de luna aceasta lucrezi doar 4 zile în loc de cinci și încasezi tot 2.000 de euro. 

Iar dacă nu ești interesat de o zi liberă, poți să atragi clienți noi, care să platească prețul nou și în acest fel vei câștiga mai mult. 

Tu hotărești ce vrei. Mai mult timp cu aceiași bani sau mai mulți bani.

Dar orice ai vrea, e momentul să crești prețul!

Dacă te-ai regăsit în oricare dintre aceste situații sau pur și simplu ai simțit un îndemn că ar trebui să îți crești prețul permite-mi să îți spun ceva înainte să închei. 

Ai grijă când, cum și cu cât crești prețul. 

Creșterea prețului este foarte util pentru afacerea ta, dar poate să fie fatală dacă nu o faci cum trebuie.

Riști să pierzi clienții buni, să îți pătezi reputația și chiar să îți pierzi toată afacerea sau activitatea.

Te invit să accesezi acest site și să vezi la ce ar trebui să fii atent când îți crești prețul.

Fii înțelept și fă mișcarea aceasta în așa fel, încât ție să îți aducă mai mult profit, mai mult timp liber și clienților tăi satisfacție. 

Accesează link-ul AICI și fă o mișcare inteligentă pentru afacerea ta!

Lorand (care și-a crescut prețul de 10 ori în 5 ani) Soares Szasz

 

PS. În 11 ani nu am avut niciun client care să regrete că a crescut prețul.

Învață și tu cum să faci acest lucru!