Oglinda, Oglinjoara, cum sa vand online cel mai bine din tara?

02.02.2015 | De Lorand Soares Szasz | Consultanta in Afaceri


imgblog-oglindaoglinjoara

A fost odata, ca niciodata, un Antreprenor cu o idee geniala de afacere. O idee ce urma sa revolutioneze viata a mii de oameni de peste tot din tara. Era o gama de produse care iti asigurau … FRUMUSETEA ETERNA.

Si, ca sa promoveze aceasta idee, a hotarat sa isi faca un website. Plin de entuziasm, Antreprenorul merse la coliba Vrajitorului Web Designer si ii prezenta toata ideea de afacere, spunand ca isi dorea un website care sa fie neasemuit de frumos si sa uimeasca pe oricine il va accesa.

Vrajitorul Web Designer i-a pus intrebari ca sa inteleaga mai bine afacerea si l-a sfatuit prieteneste ca nu e suficient sa aiba imagini frumoase si produse bune. Va trebui sa se gandeasca la functionalitatea site-ului, la cat de usor de navigat va fi, cat de repede se incarca sau cat de repede se poate face o comanda.

Insa, Antreprenorul nici nu voi sa auda. S-a incruntat si a poruncit Vrajitorului Web Designer sa faca intocmai cum ii spusese.

Zis si facut. Doua luni trecura si iata ca Antreprenorul avea site-ul gata. Pozele erau mari si frumoase, cu produsele care asigurau frumusetea eterna si persoane care au beneficiat de ele.

Insa paginile se incarcau greu, meniul site-ului nu era foarte clar si, daca doreai sa faci o comanda, trebuia sa dai scroll pana in josul paginii, unde aveai un buton abia vizibil. Iar apoi trebuia sa completezi un formular interminabil.

Entuziast, Antreprenorul a dat o petrecere de 3 zile si 3 nopti prin care serba lansarea site-ului. Zilele insa treceau si nu venea nicio comanda. Vizitatori erau putini si nu reuseau sa cumpere deloc. Astfel, comenzile se lasau asteptate.

Trecura o luna, doua, trei si nu se schimba nimic. Astfel, Antreprenorul hotari sa mearga la Oglinda Magica Specialistul Online si incepu sa i se planga.

Ii povesti toata aventura de pana atunci. Cum avea niste produse ce asigurau frumusetea eterna, cum le incercase pe propria piele si erau extraordinare, cum isi crease un website nemaivazut, insa nimeni nu cumpara.

Cu lacrimi in ochi, Antreprenorul intreba Oglinda:

-“Oglinda, Oglinjoara, cum sa vand online cel mai bine din tara?”.

Oglinda Magica Specialistul Online se uita direct in ochii Antreprenorului si il intreba:

-“Sigur vrei sa stii?”.

-“Da, oricat de crud ar fi adevarul, vreau sa stiu”, spuse Antreprenorul.

-“Bine, atunci” grai Oglinda. “Exista in industria produselor pentru frumusete eterna o tanara Afacere Online care se descurca mult mai bine decat tine”.

-“Ce anume face diferit fata de mine, nu inteleg? Am facut tot ce am putut mai bine, am niste produse extraordinare, de ce nu cumpara nimeni de la mine?” intreba frustrat Antreprenorul.

-“Afacerea Online a invatat cateva lucruri esentiale si le-a aplicat. Ca sa ai succes, trebuie sa oferi valoare clientilor tai de la inceput pana la sfarsit in procesul de vanzare.

Afacerea Online a facut asta din primele momente si clientii o iubesc pentru asta si revin cu bucurie sa cumpere noi si noi produse”, zise cu entuziasm Oglinda Magica.

-“Eh, valoare! E suficient sa ai un produs bun si el se va vinde de la sine. Sunt sigur de asta!” spuse contrariat Antreprenorul.

-“Bine. Daca nu vei incerca sa intelegi mai bine nevoile clientilor tai si sa comunici cu ei pe aceasta directie si vei ramane inchistat in aceasta conceptie limitata despre afacerea ta, de ce te astepti sa ai alte rezultate decat pana acum?” conchise Oglinda.

-“Uff, de-as putea afla cum procedeaza Afacerea Online sa aiba atatia clienti si sa fie asa iubita!” spuse suspinand Antreprenorul.

-“Haide ca iti povestesc eu. O urmaresc de ceva timp cu placere”, spuse zambind Oglinjoara.

Cu o privire neincrezatoare, dar curioasa, Antreprenorul accepta.

-“Am cunoscut-o pe Afacerea Online inca de la inceput de drum. Se aventurase prin Padurea Online-ului cu destul de putine resurse, insa avand niste produse revolutionare.

Stia ca le va putea vinde doar daca ofera suficienta valoare ca oamenii sa isi doreasca din tot sufletul sa ii cumpere produsele, insa nu stia cum sa faca un site sau cum sa conceapa o strategie de promovare online.

Mergand prin Padurea Online-ului, a intalnit 7 Pitici Mesteri Faurari experti in diferite arii ale online-ului si a decis sa le ceara ajutorul in afacerea sa:

Cei 7 Pitici mesteri faurari ai Afacerii Online:

1. Primul a fost Piticul Website. Acesta a invatat-o ce inseamna sa ai un website centrat pe utilizator. A pus in practica principiile de baza pentru un website atractiv, astfel incat oricine intra pe site sa poata naviga usor, sa se incarce repede produsele si descrierile lor si sa poata comanda rapid.

I-a aratat cum sa creeze pagini care vand si cum sa testeze tot timpul mici elemente din site ca sa isi creasca numarul de comenzi.

2. Piticul SEO, mai riguros din fire, i-a aratat cum sa optimizeze cuvintele din site ca sa poata sa apara in cautarile pe Google intre primele rezultate. I-a vorbit despre tag-uri, care sunt un fel de destinatii pentru robotii calatori pe site-uri, si link building, care reprezinta drumurile ce leaga diverse pagini online.

3. Piticul Google Analytics i-a vorbit despre ce se intampla in site, ce fac utilizatorii cand ajung acolo, de ce pleaca sau ce produse prefera. A invatat-o sa isi investeasca resursele financiare in cele mai profitabile produse si sa se indrepte catre orasele de unde avea cele mai multe comenzi.

I-a mai spus ca legea lui Paretto functioneaza si in online: ca 80% din vanzari vin din top 20% clienti si sa aiba mare grija cu acestia (sa stie cine sunt si cum sa ii fidelizeze).

4. Piticul Google AdWords, frate bun cu Piticul SEO, a invatat-o cum sa aduca si mai mult trafic de calitate pe site si sa fie acolo unde clientii ii cauta produsele. I-a aratat ca poate sa-si creasca vanzarile foarte repede, tinand in acelasi timp costurile sub control strict.

5. Piticul Facebook, mai vorbaret el din fire, i-a destainuit ca e important sa comunici cu clientii si sa iei feedback de la acestia, sa inveti din experientele lor si sa ii faci ambasadorii tai pe cei mai multumiti clienti.

6. Piticul Blog, vorbind incet, in barba, ii spuse ca el e expertul din spatele produselor, ca le-a testat si stie cel mai mic detaliu al lor. Si scrie pe tema asta, ca sa stie lumea ca e vorba de niste produse de super calitate.

7. Piticul Newsletter, cel mai prietenos dintre toti, sustine sus si tare ca e important sa tii aproape de clientii tai si sa vorbesti cu ei in permanenta. Sa le intelegi nevoile si sa le arati produsele care li se potrivesc cel mai bine. Datoria lui e sa creeze o relatie stransa cu vietatile din toata padurea, ca toate sa se poata bucura de frumusete eterna.

Afacerea Online, cu ajutorul celor 7 Pitici Mesteri Faurari, a reusit sa prospere si sa atraga atentia si interesul Printului Conversie.

Mai mult, a inflorit o dragoste mare intre cei doi. Astfel, Afacerea Online si Printul Conversie si-au legat destinele si au trait fericiti pana la adanci batraneti generand multe conversii si clienti fericiti…”, incheie zambind Oglinda Magica Specialistul Online.

-“A, inteleg acum. Deci e nevoie sa lucrez cu cei 7 Pitici ai Online-ului ca sa imi construiesc o afacere prospera. Ei bine, acum pornesc la drum spre Padurea Online-ului, ca sa ii intalnesc”.

-“Prea bine, Antreprenorule!” zise grabita Oglinda. “Insa ia seama sa gasesti reteta proprie de succes cu fiecare dintre ei, asa ca gandeste deschis si urmeaza-le sfatul”.

Si incalecai pe-o sa si Antreprenorul isi crescu afacerea.

– –

Daca vrei si tu un HAPPY END la povestea afacerii tale, testeaza metodele de promovare ale Piticilor si spune-ne ce a functionat pentru tine, intr-un comentariu, mai jos.

 

Despre Autor

profil LinkedinSalut,

Sunt Anabela Luca, Managing Director&Online Marketing Consultant/Trainer @adLemonade.com. De 6 ani construiesc campanii eficiente de promovare online pe platforme precum Google AdWords, Facebook, Linkedin etc.

Imi place sa livrez valoare business-urilor cu care lucrez si sa contribui activ la cresterea accelerata a acestora. Ca trainer certificat Google, e o placere si o onoare sa sustin educarea pietei din Romania, initiind peste 2.000 de studenti (in cadrul Google Online Marketing Academy 2012-2014) si peste 200 de persoane din companii medii si mari in tainele Google AdWords si Google Analytics(in cadrul programului Google Engage).

Daca ti-a placut povestea mea, te invit sa ma cunosti mai bine, pe mine si echipa mea, pe www.adlemonade.com/blog sau pe facebook.com/adLemonade.agency.

Happy converting!