De ce au pixurile o gaura in capac – o strategie de marketing salvatoare

18.05.2016 | De Lorand Soares Szasz | Consultanta in Afaceri


bic.lorand.biz

Ai un pix la indemana? Uita-te cu atentie la capac.

Destul de probabil ca are o mica gaura in varf. 🙂

Te-ai intrebat vreodata de ce?

Eu ma gandeam tot timpul ca are legatura cu pasta, ca sa nu se usuce.

 

Dar nu e despre asta…

De fapt, este rezultatul unei strategii geniale a companiei Bic din 1991.

Pe 9 octombrie, 1987, Billy Walker, un baietel de 11 ani din Leicester, a murit inecat cu un capac de pix marca Bic.

Tragedia a starnit un val de revolta impotriva companiei.

Iar imaginea Bic a suferit daune importante.

 

Adevarul este ca in astfel de situatii, ca firma, ai 2 optiuni:

  • astepti sa treaca aceasta “criza”
  • repari ce se poate si gasesti cum sa transformi toata situatia in avantajul tau.

Cei de la Bic au ales varianta a doua.

Mai precis, au gasit o inovatie: sa faca gauri in capacele de la pixuri.

Astfel, daca o persoana il inghite si se ineaca, intra suficient aer prin acea gaura cat sa supravietuiasca pana ajunge ambulanta.

Anual, peste 100 de oameni, in special copii, mureau inecati cu capace de pixuri.

Bic a rezolvat aceasta problema.

Si chiar mai mult…

Institutul Britanic de Standarde in Productie a adaugat inventia Bic la lista recomandarilor pe piata producatorilor de pixuri.

Acum, rar mai gasesti un pix fara gaura in capac.

Sa fie nevoita concurenta sa joace dupa regulile tale, asta da! 🙂

 

Insa aici apare si o problema…

Cati dintre noi oare stiam ca Bic a inventat asta?

Deseori, in afacerile noastre e la fel.

Facem lucruri speciale, care sunt BENEFICII pentru clienti, dar in marketingul nostru nu spunem nimic despre asta.

Si pierdem. 🙁

 

Sunt asa multe firme care scot in fata cat de tari sunt ele.

“Suntem pe piata de 15 ani”, “suntem seriosi”, “avem cele mai noi produse” si asa mai departe.

Bine, dar clientului ce-i iese din asta?

E bine sa ai avantaje competitive, dar si mai bine este sa ai si sa comunici beneficii.

Intreaba-te: “Daca as fi client, cu ce m-ar ajuta asta?”

Daca ai ceva de castigat, e un beneficiu.

Daca nu, e doar un avantaj.

 

Si frumusetea este ca poti sa transformi orice avantaj in beneficiu. 🙂

“Suntem pe piata de 15 ani” poate sa devina “Iti oferim stabilitate si iti garantam incredere.”

“Avem cele mai noi produse” poate sa devina “Tu ai acces la cele mai noi produse si tehnologii, ca sa poti sa …”

 

Iar in cazul Bic, chiar si dezavantajul poate fi transformat in beneficiu.

Cum?

Prezinti dezavantajul, dar imediat vii cu un beneficiu:

“Este pe atat de trist pe cat de adevarat ca mor zeci de copii si adulti in fiecare an pentru ca inghit capace de pixuri, DAR modelul nostru are o gaura in varf care permite sa intre oxigenul pana la sosirea ambulantei.”

DAR este un cuvant magic.

Te face sa uiti ce ai auzit inainte de el si sa retii doar ce vine dupa.

Prezinta dezavantajele si nu-ti fie frica sa iti asumi punctele slabe.

Dar vino si cu beneficii pe urma. 🙂

Si tu esti uman, nu esti perfect, dar faci tot posibilul sa te imbunatatesti, sa te dezvolti, astfel incat sa ii oferi cele mai bune produse si servicii clientului.

Vrei sa afli si alte strategii eficiente de marketing?

Metode testate si verificate care aduc rezultate, care te ajuta sa vinzi mai mult si mai scump?

Iti recomand cursul Marketing cu Rezultate. Vezi detalii AICI.

 

Cu prietenie,

Lorand (care imbunatateste continuu) Soares Szasz