Cum a fost in Mauritius si ce am invatat de la ei

12.04.2019 | De Lorand Soares Szasz | Consultanta in Afaceri


La inceputul lunii Aprilie am avut ocazia sa petrecem 8 zile in Mauritius.

A fost o saptamana de relaxare pentru sotia mea si pentru mine. Am mers fara fata noastra, Melissa, pentru ca ne place ca o data pe luna sa ne luam un pic de timp “liber” si sa avem grija de relatia noastra. Credem ca este important sa nu ne “pierdem” pe noi, pentru ca uitam sa ingrijim relatia de cuplu.

Acum iti scriu randurile acestea pentru ca vreau sa iti dau cateva detalii despre ce s-a dovedit a fi o experienta fantastica pentru amandoi. In acelasi timp, am cateva lectii de business, pe care le poti lua pentru afacerea ta, de aici.

Dar hai sa incepem. Poate stii…sunt o persoana foarte activa. Nu pot sa stau mult timp intr-un loc fara sa fac ceva.  Dupa 2-3 zile de plaja imi vine sa ma urc pe pereti. Sotia mea, in schimb, ar putea sa stea 20-30 de zile la plaja. 🙂 Suntem diferiti si cred ca asta ne-a atras, am simtit ca ne completam ca doi magneti, ce isi gasesc “perechea”.

Mauritius a reusit sa ne faca fericiti pe amandoi.

Spre deosebire de Maldive, care in continuare e in topul preferintelor noastre, Mauritius ofera mai multe variante de activitati.

Daca vrei plaja, ai la dispozitie sute de km de plaje cu apa transparenta si fara valuri. Asta pentru ca insula este, in mare parte, protejata de o bariera de corali.

Daca vrei activitati pe plaja, ai si asa ceva. Windsurfing, caiac, parasailing si ce iti mai trece prin cap. Doar jetski nu am vazut. Probabil vor sa protejeze lagunele create de corali.

Daca preferi activitati outdoor, gasesti de toate. Vizite la cascade spectaculoase, hiking pe munti cu privelisti superbe, safari in mijlocul leilor, slide peste paduri de eucalipt… si multe altele.

Daca vrei sa faci ceva inedit, poti alege subscooter-ul: un scooter subacvatic de doua persoane, ce iti permite sa vezi pestisorii din ocean, fara sa iti uzi capul (vezi poza).

Pe langa asta, o vizita in capitala Port Louis sau poate o degustare de rum, pot sa faca parte din activitatile pe care sa le faci intr-o saptamana (daca esti ca mine si nu iti place sa stai intr-un loc).

Mauritius este o destinatie accesibila ca pret, exotica, dar care iti ofera suficienta diversitate, incat sa ai un concediu reusit.

Insula are un pic peste 100 de km lungime si putin peste 60 de km latime, asa ca este usor de vizitat. Cei 1.2 milioane de locuitori sunt super simpatici si prietenosi, deci este o destinatie sigura.

La recomandarea agentiei Fresh Holidays, care apropo, a fost impecabila in toata relatia cu noi, am ales Hotelul Long Beach. Este un hotel ce se afla la aproximativ 1 ora distanta de aeroport.

Cand am ajuns, am fost intampinati de firma Connection care s-a ocupat de toata sederea noastra. Transfer de si la aeroport, excursii extra si inchirierea masinii pentru o zi, apoi plimbari pe insula.

Au fost foarte simpatici si ei si disponibili sa ne faca concediul cat mai placut.

Cand am ajuns la hotel am vazut in 2 minute ca o sa petrecem un concediu in care vom fi purtati in palma.

Check-in-ul facut pe tableta, stand pe un fotoliu confortabil, fresh-ul din fructe tropicale de bun venit si zambetul de pe fata fiecarui angajat cu care ne intalneam, ne-au confirmat ca agentia a recomandat un hotel bun.

Ca sa fie si mai buna prima impresie, ne-au facut upgrade la camera. Aici as dori sa fac prima pauza si sa vedem ce strategie exista in spate si cum poti aplica tu asta in afacerea ta.

Stim ca prima impresie o faci o singura data si ca poate sa influenteze radical experienta si perceptia clientului asupra produselor si servicilor tale. Daca faci o prima impresie buna clientul este mai deschis sa ierte anumite greseli, care pot sa apara pe parcursul colaborarii.

Te rog sa iti iei cateva minute si sa te gandesti la traseul clientului in afacerea ta. Gandeste-te exact la pasii pe care ii parcurge din primul moment. Gandeste-te daca in acest moment faci o prima impresie buna si, mai presus de asta, gandeste-te cum ai putea sa surprinzi clientul cu ceva (upgrade gratuit in cazul de fata), in asa fel, incat pe tine sa te coste putin, sau nimic, dar in perceptia clientului sa fie ceva valoros.

Aceasta tehnica se numeste: UNDER PROMISE, OVER DELIVER. Promite putin si livreaza mai mult. Sau pur si simplu, livreaza mai mult decat ai promis.

Ca aceasta strategie sa fie perfecta, du-o mai departe si gandeste-te ce poti face ca sa creezi o ultima impresie la fel de placuta, daca nu una extraordinara.

In acest fel, folosesti tehnica sandwich-ului prin care incepi si termini cu ceva placut pentru client. Asa te asiguri ca va uita micile neajunsuri din timpul colaborarii.

In cazul hotelului, traseul clientului se intampla cat timp acesta este cazat in resort.

In cazul tau poate sa inceapa din momentul in care clientul cumpara ceva de la tine si pana in momentul in care ajunge sa foloseasca produsul/serviciul tau, trecand prin comanda, livrare si post vanzare.

Ia o foaie, scrie pasii prin care trece clientul si intreaba-te unde si cum ai putea sa-l surprinzi tu.

In cazul hotelului unde am stat, surpriza de final a fost ca ne-au lasat in camera pana la ora 19:00, in ultima zi, desi check-out-ul se face la ora 12:00.


Stim ca acest lucru nu este posibil de fiecare data, pentru ca in aceeasi zi se cazeaza altcineva in acea camera, dar cei de la hotel s-au gandit si la asta. Poti sa faci check-out la 12:00 si sa profiti de plaja pana la ora 18:00. In acest timp ei au grija de bagajele tale. Iti spun la dispozitie un vestiar cu dus, ca tu sa poti parasi resortul gata de calatorie.

Acest lucru e dovada ca au inteles nevoile clientilor si ca fac tot posibilul sa rezolve fiecare provocare din experienta lor.

Ah.. si era sa uit. La ora 19:00 cand am ajuns la receptie sa facem check-out, factura cu servicile extra era listata si domnul de la receptie mi-a spus pe nume, inainte sa ii spun care e camera unde am stat.

Stiau ca la ora 19:00 au un client care are transfer la aeroport si s-au pregatit. In acest fel, totul a mers repede si eu am fost surprins si m-am simtit important.

Alte mici detalii care confirma ca aceasta firma isi cunoaste clientii si face tot posibilul sa ii serveasca cat mai bine.

In plus, aveam internet disponibil peste tot, desi vorbim de mii de metri patrati de resort. Cred ca suntem toti de acord ca daca nu poti sa accesezi din cand in cand internetul, pentru ca ai semnal slab, te frustrezi si te enervezi, cand tu ar trebui sa te relaxezi.

Uite inca un aspect pozitiv: piscinele erau separate. Aveam piscina pentru copii si piscina adults only (un infinity pool). Iar asta demonstreaza ca oamenii din resort vor sa ofere relaxare atat familiilor, cat si cuplurilor fara copii. Deci se gandesc la fiecare detaliu si la fiecare nevoie a clientilor.

Si pentru ca majoritatea turistilor erau din Franta, in una din seri au avut un concert live cu o cantareata care a castigat concursul Voice of France Kids.

Iata un mod fantastic prin care s-au conectat cu publicul lor majoritar!

Iti spun toate acestea pentru ca vreau sa vezi ca de cele mai multe ori acest “livreaza mai mult” inseamna mici detalii, mici gesturi, care nu costa nimic sau prea putin, dar care impresioneaza.

Te rog sa te gandesti cum poti sa aplici ce ti-am scris in afacerea ta.

Inainte sa iti spun ce m-a impresionat cel mai mult la hotel, as vrea sa mai specific ca au fost multe detalii care au facut din acest concediu unul foarte reusit.

Camera era spatioasa, baia la fel. In baie erau patru dulapuri pentru fiecare persoana, suficient de mari sa incapa haine pentru o luna. Patul era mare si confortabil, geamuri cu vedere spre mare, cu perdele care blocau toata lumina, in caz ca doreai sa dormi un pic la amiaza.

Aveam la dispozitie cinci restaurante pentru toate gusturile: italienesc, francez, japonez, chinez si unul cu bufet suedez. Mancare si bauturi disponibile oriunde pe plaja, bar cu sucuri naturale si 4 baruri pentru alte bauturi.

Spatiu de joaca pentru copii, spa cu un lac privat, sala de fitness si kilometri de poteci pentru plimbare. Desigur, sa nu uitam de plaja cu apa cristalina.

In prima seara chiar au mutat un restaurant pe plaja si ne-am simtit ca si cum am fi avut o cina romantica, special organizata doar pentru noi.

Iar pentru toate acestea trebuie sa le multumim celor de la Fresh Holidays care au inteles ce ne dorim de la acest concediu si au stiut sa aleaga cel mai bun hotel pentru nevoile noastre. Multumim Cosmin si toata echipa Fresh Holidays.


(In paranteza vreau sa spun ca inainte sa colaboram cu ei am aflat de la Cosmin, proprietarul agentiei, ca e clientul nostru si ca o strategie propusa de mine l-a ajutat foarte mult in cresterea vanzarilor. Este vorba de testimonialele din partea clientilor. Poti vedea aici cum folosesc ei aceasta tehnica: bit.ly/FreshHolidays )

 

Bun, ti-am promis ca o sa iti spun ce m-a impresionat cel mai mult la hotel.

Din prima zi am observat un mic detaliu cand ne salutau angajatii. Cand ne spuneau buna ziua sau buna seara, isi ducea mana dreapta in zona inimii. Prima data am crezut ca e un gest specific pentru cei care lucreaza la receptie, dar dupa 8 zile am fost salutati asa de fiecare angajat. Ulterior am descoperit din filmuletele de prezentare ca au acest obicei la fiecare hotel din lantul lor (au hoteluri in Mauritius si in Maldive).

Acel mic gest, cu mana la inima si cu un zambet cald, te cucerea de fiecare data. Parca iti spuneau fara sa foloseasca cuvinte ca se bucura din inima ca esti oaspetele lor. Un oaspete important, pe care il pretuiesc. Si iti transmiteau toate astea, doar cu un gest…

La sfarsitul articolui vreau sa te invit sa iti iei un pic de timp si sa te gandesti la afacerea ta si la experienta pe care o oferi clientilor tai.

Si vreau sa fii constient ca sunt mici gesturi pe care si tu poti sa le faci si cu ajutorul carora sa castigi admiratia clientilor si sa ii transformi in ambasadorii brandului tau.

In timpul concediului am pus peste 15 postari pe social media, am facut peste 50 de story-uri pe Instagram, am facut trei filmulete cu trei experiente faine si acum am scris un articol care este citit de zeci de mii de oameni. Toate acestea inseamna publicitate pentru ei. Si o fac pentru ca am fost cu adevarat impresionat si pentru ca sunt convins ca poti lua si tu invataminte din asta.

Ps. Daca te-am convins sa faci un concediu in Mauritius (desi nu asta era scopul articolului) iti recomand sa iei legatura cu Cosmin si cu echipa lui AICI.

Lorand (care iubeste sa fie surprins placut) Soares Szasz