Brandul este ce vorbesc altii despre afacerea ta cand nu esti prezent

16.08.2017 | De Lorand Soares Szasz | Consultanta in Afaceri


Brandingul ca personalitate a business-ului tau

Nu mai este un secret ca brandingul a devenit una dintre cele mai importante unelte pentru succesul in business.

El reprezinta suma tuturor experientelor consumatorilor legate de afacerea, produsul sau serviciul tau.

Un branding puternic are capacitatea sa:

  • pozitioneze o companie usor si sigur pe piata
  • atraga clientii si sa ii faca sa revina
  • atraga potentiali angajati de valoare pentru afacerea ta, cu care poti sa descoperi in comun idei, valori ori viziunea per ansamblu.

Gandeste-te la branding ca la o personalitate bine definita, care vorbeste despre tine si companie mai mult decat ar putea oricine altcineva sa o faca.

 Brandul bine definit are puterea de a:

  • Fi recunoscut printre consumatori
  • Se diferentia in mod competititv pe piata
  • Introduce usor noi produse pe piata
  • Castiga loialitatea clientilor
  • Creste credibilitatea si de a vinde mai mult

Brandingul in 2017

In 2017, un brand eficient acopera toate aspectele de mai sus, dar nu se concentreaza doar pe client.

Intern, ajuta la dezvoltarea echipei si a productivitatii, si face ca fiecare angajat sa simta ca face parte dintr-o companie cu identitate puternica, care inspira.

Tocmai acest lucru poate “setaatitudinea acestuia fata de munca lui, motivatia si implicarea acestuia.

De asemenea, brandingul iti da un control mult mai bun asupra preturilor pe care le practici. Acest lucru se intampla cand compania ta si-a construit un renume bun, iar consumatorul percepe produsele ori serviciile tale unice pe piata.

In acel moment consumatorul este mult mai deschis sa plateasca pretul pe care tu il oferi, fara sa caute alternative. Si asta doar pentru ca are incredere in brandul tau.

Perspective pentru investitori

In momentul in care detii controlul asupra pretului, vei observa ca brandingul te va ajuta sa preiei controlul distributiei produselor tale. Poti sa vinzi direct catre client prin oamenii tai de vanzari, prin strategii de marketing online sau offline sau prin distribuitori.

 Un alt aspect important al brandingului este ca:

  • poate oferi afacerii tale perspective pentru investitori, tocmai datorita imaginii puternice si bine stabilite a companiei ,
  • valoarea business-ului tau poate creste si aceasta poate fi privita ca lider de piata pentru nisa ta.

Si pentru ca cel mai puternic exemplu este exemplul personal, vreau sa iti vorbesc putin de identitatea vizuala a brandului LSS. 🙂

Fac acest lucru ca sa intelegi mai bine cum am reusit sa transpun valorile si misiunea mea in tot ceea ce inseamna LSS ca vizual unic.

Am reusit sa ma diferentiez prin imaginea pe care prietenii de la Vandy Vision au creat-o pentru mine. Prin pasiune, determinare, viziune si foarte multa creativitate, acestia au reusit sa traspuna prin forme si design tot universul LSS.

Brandingul este „omul de vanzari” tacut al oricarei afaceri si tocmai acest aspect mi-am dorit sa il transmit prin psihologia culorilor si al formelor.

Le-am cerut ca imaginea brandului meu sa reflecte:

  • Transparenta
  • Echilibru
  • Sinceritate
  • Stabilitate
  • Incredere

Si asta am primit. 🙂

De obicei, cand ne gandim la o bautura racoritoare ne gandim automat la Coca-Cola. Daca ne gandim la pantofi sport ne vine in minte imediat brandul Nike.

Exact aceeasi asociere mi-am dorit sa se intample si cu brandul meu: cand te gandesti la educatie in afaceri, sa te gandesti instantaneu la LSS.

Pentru mine, brandingul a fost mereu un subiect incitant si interesant. De obicei, conceptul a fost asociat cu nume mari din fiecare industrie.

Totusi, am crezut cu tarie ca inclusiv o afacere mica poate deveni un brand daca ai in vedere cei patru stalpi ai brandingului.

Mesaje clare pentru branduri memorabile

Ceea ce mi-am dorit sa transmit prin imaginea brandului a fost vocatia mea, puterea discursurilor pe care le ofer de fiecare data publicului, dragostea pentru educatie, precum si o parte din personalitatea mea.

Imaginea unitara pentru un brand de success

In momentul in care mi-am dat seama cine este audienta mea, cine sunt eu si pe cine imi doresc ca urmaritori, mi-am dat seama ca sunt pe drumul cel bun. Primul pas fusese facut.

Ulterior am stabilit:

  • tonalitatea si
  • canalele de comunicare

Toate au fost indreptate catre obiectivul meu si al echipei mele de a crea o imagine care inspira catre success.

Tiparul psihologic al brandului LSS

Daca afacerea mea  construita cu pasiune ar fi o persoana, probabil ar arata ca…mine.

De cateva sute de ani, psihologi din intreaga lume au afirmat ca toti oamenii functioneaza, in general dupa anumite sabloane. Unii sunt mai visatori, altii mai revolutionari. Fiecare dupa mixul de experienta, educatie si bagajul psihologic pe care l-a acumulat pana acum.

Totodata, exista 12 arhetipuri de brand pe care daca le intelegi, poti sa iti tranformi brandul din unul necunoscut in unul memorabil.

Despre ele iti voi povesti intr-un articol viitor, insa vreau sa iti dau si aici exemplul meu:

Brandul LSS a fost dezvoltat sa:

  • ofere informatii structurate si valoroase pentru antreprenori
  • contribuie la dezvoltarea profesionala si personala a acestora

Tot ceea ce am adus in prim plan la LSS a fost structurat sa trasmita inspiratie in business, motivatie, pasiune, dorinta de a reusi .

Orice brand memorabil trebuie sa fie autentic

Autenticitatea LSS provine tocmai din faptul ca am cautat o nevoie reala a oamenilor. Am ales avatarul de client si am gasit solutia potrivita pasiunii, experientei, valorilor si pregatirii luidorinta sa se informeze si sa se educe.

De aici pleaca si sloganul “Love to educate”, care imbina pasiunea mea pentru educarea antreprenorilor si curiozitatea audientei mele pentru informatii de calitate, sistematizate, clare si revelatoare.

Iar din acest mix unic – pasiunea mea si curiozitatea audientei – se dezvolta, mai repede decat m-am asteptat, un mic imperiu. Si asta se datoreaza in mare parte brandingului.

Asigura-te ca ai o strategie de brand bine dezvoltata care reflecta valorile companiei tale si care se pliaza perfect pe audienta ta, iar succesul poate veni mult mai repede decat te astepti.

Daca vrei sa iti cresti afacerea, sa transmiti incredere si profesionalism, si sa o pozitionezi mai bine pe piata, te invit sa apelezi cu incredere la prietenii mei de la Vandy Vision. Ei te vor ajuta sa iti transformi Business-ul intr-o masinarie de ultima generatie!

 

 

Cu prietenie,

Lorand (care vrea ca afacerea ta sa devina un Brand puternic) Soares Szasz

PS: Pana pe  1 Septembrie poti sa beneficiezi de reduceri si discount-uri la un anumit numar de servicii achizitionate.

Intra pe https://vandyvision.ro/ sau scrie-le pe adresa  office@vandyvision.ro si afla toate detaliile!