5 moduri prin care sa cresti accelerat in business (de la antreprenorii cu afaceri de milioane)

25.07.2019 | De Lorand Soares Szasz | Consultanta in Afaceri


Cand lanseaza un business, multi ar vrea sa ajunga rapid in momentul de break even. 

Momentul cand nu mai aduci bani de acasa si tii cheltuieliele in frau. Poate chiar iti permiti sa lipsesti o zi sau doua de la birou, fara sa iti explodeze telefonul cu apeluri de la clienti nemultumiti sau angajati care s-au impotmolit.

Si poate ai citit titlul acestui articol si te-ai gandit ca urmeaza sa iti dau vreo formula secreta… sau sa iti spun ca exista o pilula magica. Dar nu e despre asta. 

Crede-ma stiu foarte bine ce inseamna sa crezi in consultanti care iti promit marea cu sarea si sa fii apoi dezamagit. Sau sa incerci sa o iei pe scurtatura, dar sa vezi ca tot drumul lung te duce unde trebuie. Dar o sa vina momentul sa vorbim si despre asta. 🙂 

Ce am sa iti dau in articolul asta, sunt lucruri care functioneaza. Chiar daca e nevoie sa muncesti un pic pana ajungi la rezultat sau sa iti exersezi muschiul rabdarii :). 

De ce pot sa spun ca merg? Simplu…Am avut ocazia sa le aplic la randul meu in business. Dar si mai important, despre aceste lucruri am vorbit in ultimele saptamani cu antreprenori romani, din spatele afacerilor Lensa.ro, IT Galaxy, MediaRom sau Dabo Donner. 

Cu oamenii astia care au facut businessuri de milioane (nu exagerez, Dabo Doner a ajuns la 18 milioane de euro, cifra de afaceri in 2018, Lensa la 3 milioane, It Galaxy la 4,7 milioane si MediaRom la 4,8 milioane de euro) am filmat niste studii bomba.

Efectiv, am luat povestea afacerilor de la inceput si am mers pas cu pas pana unde sunt azi. Am vorbit despre ce a functionat si ce nu. Ce au facut bine si ce simt ca puteau sa faca altfel. 

In multe dintre interviuri am vorbit despre ideile care sunt disponibile si pentru tine in programul Deltaprenor.  (La Deltaprenor ai acces in Upriserz; daca nu ai cont deja, te incurajez sa iti faci AICI).

Si uite ce am descoperit ca a functionat pentru acesti antreprenori cand au vrut sa creasca accelerat in business si ce poate sa functioneze si pentru tine:

  1. Afla care iti sunt blocajele si cum te autosabotezi

E usor sa spui: Eu nu am blocaje…Insa am sa iti dau un exemplu din afacerea Dabo Doner ca sa intelegi ca mai devreme sau mai tarziu toti ne “blocam” undeva. 

In interviul pe care l-am facut cu el, Dan Pastiu (proprietarul Dabo Doner) mi-a povestit ca la inceput era atat de concentrat sa creasca, incat focusul lui era sa deschida cat mai multe fast food-uri, in locuri cat mai bune. Iar asta l-a facut sa piarda din vedere echipa. Asa a ajuns la pierderi foarte mari intr-unul dintre restaurantele de la mare.

A fost nevoie sa ia o decizie radicala (a dat afara toata echipa) si sa constientize unde se blocase, ca sa poata rezolva problemele din business (personalul).

Ce sa iei din experienta lui Dan? Ca toti avem puncte oarbe. Gandeste-te ce actiuni faci, prin care te autosabotezi. Poate ca esti la fel de concentrat pe business si nu vezi provocarile cu personalul. Sau poate ca in cazul tau nu crezi ca te poti extinde, desi afacerea e pregatita pentru asta. Ori amani momentul sa lansezi in business. 

Odata ce vezi unde te-ai blocat, devine si mai clar ce ai de facut ca sa te “deblochezi”. 

Si daca vei constata ca echipa e problema ta, ai acces la cursul dupa care a decis Dan sa concedieze aproape toata echipa (a pastrat 2 persoane). E pe platforma Upriserz. Se numeste “7 pasi pentru o echipa fantastica”.

Despre autosabotare gasesti informatii complete in cursul lui Zoltan Veres din Upriserz. Aici ai si solutii practice ca sa treci peste blocajele pe care le ai acum. Si mai gasesti un curs tinut de mine care se numeste “7 emotii distructive in afaceri”, care la fel te va ajuta sa faci lumina si sa vezi unde te-ai blocat. 

  1. Identifica cele 5 elemente ale afacerii pe care daca le cresti, iti cresti automat afacerea

Pentru Daniel Craciun (Lensa.ro) momentul de AHA in business a fost acela in care a aflat despre lucrul pe care toate afacerile il au in comun. 

Si aici vorbesc despre sasiul afacerii, acea structură formată din 5 elemente clare, de la care pornesti cand vrei sa cresti in business. 

Mi se pare cu adevarat interesant ca doar 90% dintre antreprenorii romani stiu care sunt toate cele 5 elemente din sasiul afacerii (unii dintre ei stiu 2 dintre aceste lucruri sau poate 3, dar 90% dintre antreprenorii romani nu le stiu pe toate 5).

Si asta chiar daca sasiul afacerii este cel care iti permite:

  • sa produci o crestere accelerata 
  • sa vinzi semnificativ mai mult

In cazul in care vrei sa vezi care sunt toate cele 5 elemente ale sasiului unei afaceri si cum sa iti faci calculele corect ca sa poti prognostica marja de profit, te incurajez sa iti faci cont pe Upriserz  si sa incepi sa urmaresti Deltaprenor, pentru proriile momente de AHA 🙂

In curs o sa primesti si peste 100 de idei care te vor ajuta sa obtii mai multe contacte pentru afacerea ta și să îți crești numărul de vanzari.

  1. Nu mai pierde timpul cu sedinte care ar fi putut fi mailuri si tine doar intalnirile indispensabile cu echipa ta

Asta e ceva ce am implementat la randul nostru in echipa, dupa ce am realizat cat timp pierdeam in sedinte. 

Daca nu esti constient inca de cat timp mananca sedintele, te incurajez sa dai drumul la timer ori de cate ori intri intr-o intalnire, de acum incolo. Vei fi surprins de rezultat. 🙂 

Spuneam ca acum nu mai pierdem timpul cu sedintele. Ce facem e sa tinem o singura intalnire zilnica, cu toata lumea. O descrie Razvan Cazanescu in cursul Sedinte indispensabile in business, din Upriserz . Si uite ce am constatat dupa ce am aplicat metoda lui:

  • Sunt suficiente 10 minute ca sa organizam o zi productiva de munca, daca intalnirea e organizata asa cum trebuie
  • Promisiunea zilei este cea mai buna forma sa iti responsabilizezi echipa si sa nu te trezesti ca oamenii au “uitat” sa faca ce aveau de facut
  • Nu avem nevoie ca oamenii sa stea zi de zi la birou cata vreme fiecare stie ce are de facut la inceputul zilei. Asa am hotarat ca joia, muncim de acasa – un beneficiu de care se bucura toata echipa si care aduce simpatie catre brandul nostru de angajator.
  1. Aplica psihologia cumparatorului si incepe sa te diferentiezi in piata cu ajutorul strategiilor de content marketing

George Udriste (MediaRom) imi spunea in interviul pe care l-am filmat cu el, cat de mult a contat o singura decizie in strategia sa de marketing. 

Cand a preluat echipa de vanzari, George a decis sa faca ziua produsului si, desi oamenii sai au fost neincrezatori, aceasta singura decizie a generat vanzari record. 

In Deltaprenor si in cursul lui Doru Pelivan din Upriserz gasesti acele strategii de content marketing care te ajuta si pe tine:

  • sa iti faci avatarul corect de client si sa iti selectezi clientii ca sa nu mai dai banii aiurea pe publicitate
  • sa stabilesti corect diferentiatorul tau in piata si sa poti sa vinzi mai scump decat o face concurenta ta
  • sa atragi clientii mai usor cu AIDA si sa ai o carte de vizita care vinde
  • sa creezi un landing page sau o pagina de vanzare care vinde
  1. Afli care sunt cele 7 emotii distructive in afacere si cum sa le depasesti

Rusinea, frica sau mandria sunt pentru multi antreprenori frana de mana cu care merg in business. 

Te intreb: daca mergi cu frana de mana trasa la masina, te astepti sa iesi pe primul loc la un raliu?

La fel e si in business… Nu ai cum sa cresti, daca lasi emotiile negative sa franeze sau sa distruga afacerea. Si stiu ca partea cea mai importanta aici e sa constientizezi ca emotiile astea sunt prezente (si ca sunt perfect normale). Apoi vine partea in care lucrezi efectiv sa le rezolvi. La fel a fost si pentru mine.

Imi amintesc de perioada cand aveam un singur angajat in firma si ii incurajam pe alti antreprenori sa treaca peste frica si sa angajeze. Iar eu la randul meu eram blocat in aceasta frica. Si ghici ce? Cand am trecut peste si am angajat, afacerea a explodat pur si simplu.

Ce alte emotii negative te pot frana in afacere?

Uite cateva: (detaliez in cursul Cum te saboteaza emotiile in afaceri din Upriserz) 

  • Mandria sa primesti feedback sincer din partea clientilor
  • Dispretul care te opreste sa dai feedback constructiv
  • Furia care te face sa pierzi furnizori buni sau oameni din echipa

 Gasesti detalii despre toate cele 7 emotii distructive si vezi clar cum emotiile iti pot falimenta afacerea sau iti pot crea dureri de cap cu echipa, in Upriserz.

– singurul care iti ofera un an in platforma si acces nelimitat la toate cursurile, plus tot ce postam nou luna de luna, dar si o multime de extra beneficii precum:  workshopuri LIVE cu experti, webinarii Q&A, cursurile in format audio si video, plus transcripturile lor (ca sa poti lucra pe ele cu echipa ta).

 

Inscrie-te AICI daca esti gata sa faci pasul si sa cresti accelerat in 2019. 

Lorand (care vrea ca povestea ta sa fie urmatoarea poveste de succes) Soares Szasz

PS: Daca vrei sa vezi integral interviurile cu oamenii care au creat afaceri de milioane de euro da click mai jos:

Interviu cu Dan Pastiu (Dabo Doner)

Interviu cu Daniel Craciun (Lensa.ro)

Interviu cu George Udriste (MediaRom)

Interviu cu Adrian Iarca (It Galaxy)